måndag 5 oktober 2009

Om beroende (återigen) och beslutsamhet


Hattrick is currently offline.

Och jag som trodde jag bara var lindrigt beroende. Undrar hur dom mår, den unge norrmannen Sverre Flö, den italienske måltjuven Mimmo Geraci, danske Marco Hoffman med det gyllene tillslaget och alla dom andra.

Jaja, kanske inte hela världen nu när jag har Spotify! Tack, puttirutti, när jag inte fick ändan ur vagnen och letade upp hemsidan där man kan få reklamversionen utan invite skickade du en till mig så jag kan lyssna på Glen Hansard, Melody Gardot och Ben Folds. And quite a few others, I might ad.

Imorgon blir det till att försöka förändra attityder igen, ett viktigt och roligt arbete. Bara man bestämmer sig blir det bra, sägs det. When your mind´s made up, sjunger Glen och Marketa. My mind´s made up att detta ska bli en fantastisk vecka!

Ps. Undrar om hattrick-bollen får in Spotify i lurarna?

7 kommentarer:

  1. Väntar fortfarande med spänning på den nya rosa färgskalan på Hattrick...
    Impad av att du stött på begreppet Puttirutti, du har då sannerligen nästlat dig in! Det är jag glad för.

    SvaraRadera
  2. Du yppade detta innan vi blev ihop ens:

    söndag, juni 28, 2009 @ 23:59

    Om en två-dagars i Tiveden

    ... Min moder, Putti Rutti (1957 - ) ...

    Inte så djupt behövde jag inte gräva :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du uppskattade inviten! Spotify är en guldgruva! Får jag rekommendera "Balladen om enögda Elin"? Maris favorit och numera även min!Din och min Elin är guldögd så det är alltså inte om henne sången handlar ... dessutom heter riddaren Oskar så man kan inte missta sig - ingeet stämmer!
    Ja, ni kommer att få en guldhelg i Umeå! Krama lite extra från oss!
    tycker Puttirutti

    SvaraRadera
  4. Jaa, jättekul var det att få in all musiken i datorn.

    Jag får väl va riddar Knyttet till Elin Guldöga då...

    SvaraRadera
  5. Perfekt! Häcken av telomeraser och dna-replikationer börjar nu växa sig kämpahög - så det är hög tid!!
    puttirutti/den stolta modern/skruttmamman

    SvaraRadera
  6. Telomeras-häck, det låter riktigt otäckt!

    Vad är "balladen om enögda Elin" för nåt? Borde jag hört talas om den?

    SvaraRadera