onsdag 9 juni 2010

Om onödiga undersökningar

Sommarlugnet börjar så smått infinna sig. Man får lite mer tid då de vanliga fritidsaktiviteterna tar sommaruppehåll. Så vad gör då ett Knytt som jag en kväll utan förpliktelser?

Jo, ikväll skolade jag in en ny medarbetare som ska börja arbeta till hösten, även om hon tjuvstartar redan nu i juni. Därför har vi pratat en del om vad jobbet innebär, och jag har inte varit ute och svirat. Därför har jag också hunnit med att göra en undersökning.

Jag såg nämligen i TV-tablån att 80-talsfilmen Strul visades. Jag tror inte att jag är ensam om att när den filmen nämns för mitt inre öga se Björn Skifs ropandes -Åh-åh-åh-åh-åh-åh-åh!!! i stigande tonläge i någon actionfylld filmsekvens. Jag bestämde mig helt enkelt för att dokumentera hur många gånger han har denna replik.

Jag kom fram till att det var åtminstone 14 gånger. Det är lite fantasilöst, även om ungefär hälften av dem är i samband med cykelturen från Dr Brinkes sommarhus. Så nu vet ni det. Intresseklubben antecknar, eller hur!

Det var min onsdagskväll.

3 kommentarer:

  1. Oerhört rafflade fakta...men...dessvärre...intressebussen gick just förbi och den var fullsatt!!!

    Själv brukar jag roa mig med att under flygningar kolla om flygvärdinnan BLÅSER i de där rören som ska hjälpa till att fylla rädningsvästen vid nödlandningsläge eller om hon/han nöjer sig med att hålla dem framför munnen. Ca 80% blåser resten av populationen får betraktas som normal!

    SvaraRadera
  2. ....kollade slutet på filmen, när jag kom "hem" till hotellrummet. Gillar den !!

    SvaraRadera
  3. @tvillingen:
    Jag tror nog vi alla förstår hur det ska bära till, men det är ju hyggligt av dem att visa. ;)

    @pelleh:
    Ja, den är så härligt 80-talig, med det blåa ljuset och Tommy Nilsson-balladerna när det är love in the air.

    SvaraRadera