lördag 26 juni 2010

Om Sommar

Jag vet att det är några få själar som tålmodigt väntar på att det ska skrivas något klokt och småroligt här, men källan till orden verkar ha sinat. Detta blir inte så mycket ett blogginlägg utan mest en varning, bara så ni vet.

Jag hade med ganska höga förväntningar när årets Sommar i P1 inleddes idag klockan 13. Man vill ju tro att sommarvärdarna verkligen tänkt till och skapat (liksom ovan) något klokt och småroligt att säga när de får nästan en och en halv timme minus musik. Värd idag var Annika Sörenstam.

Om ni av någon anledning inte lyssnade kan jag trösta er med att ni verkligen inte missade någonting. Torrare upprabblande av golfmeriter får man leta efter. Dessutom använde hon ordvits-överlämningar á la nyhetsdeskerna i tv.

När hon talade om att ta chansen att sluta college och försöka kvala in på LPGA-touren spelade hon Take a chance on me med ABBA och när hon berättade om åren på Europatouren blev det Genom ett regnigt Europa med Tomas Ledin.

Hennes svenska var också överartikulerad med ord som mycket, lade, dem, de och det hela tiden. Som om hon läste från ett papper och inte hade bott i Sverige på 20 år. ;) Visst är 30-dagarsarkivet genialiskt, men dessa 90 minuter kunde de kasta direkt.

Och efter Edward Blom-incidenten skriver jag på förhand en ursäkt till Annika, om hon googlar sig själv och hittar hit. Förlåt, men jag tyckte faktiskt du var väldigt tråkig, och jag var inte ensam.

3 kommentarer:

  1. Tack för inlägget, jag kan alltså sluta gräma mig över att jag missade programmet och jag behöver inte lyssna ikapp. Jag misstänkte att det skulle bli lite tråkigt för hon är långt ifrån lika rolig som hon är duktig på golf.

    SvaraRadera
  2. Jo, det var verkligen ingen förlust att missa detta. Hoppas att Eva Dahlgren blir bättre (vilket inte är svårt). Jag håller också på med renovering, det är så roligt att få nytt och fräscht.

    SvaraRadera
  3. Kan i efterhand säja att jag tycker att Eva Dahlgren fick ett klart mvg, men samtidigt anser jag Sörenstam i alla fall fick godkänt !!

    SvaraRadera