tisdag 30 mars 2010

Upp som en sol och ner som en .... prinsesstårta?


Som sagt skickade jag ett mejl till Lantz i P1 om korvkiosken i kinesiska Sigtuna. Såhär skrev jag:

Hej Annika.

Jag ville bara påpeka angående måndagens program att det visst finns en korvkiosk i Sigtuna i Kina, titta här bara!
http://www.flickr.com/photos/2_dogs/1807869906/in/pool-1042085@N25
I och för sig ser man inga ketchup- och senapsbehållare i fönstret, men ändå...
Tant Bruns konditori har jag dock inte funnit några bildbevis på.

Tack för ett roligt program!

Full av förväntan la jag mig till rätta för att lyssna på dagens program och bli omnämnd i nationell radio. Men vad händer? Jo, Tårta. Tårta händer. Ett helt program om tårta, men det är inte det värsta. Det värsta är den så kallade experten som medverkar.

I början (eller egentligen hela programmet igenom) kan jag inte ta killen på allvar. Han heter Edward Blom och han låter som en av Fredrik Lindströms mest socker-speedade Hassan-alias. Skulle Annika i nästa berätta att Fredrik som ett för tidigt första april-skämt gjort en Hassan i programmet och spelat mathistoriker skulle jag inte bli förvånad.

Jag tänker inte ens länka till programmet, ni som vill får leta själva, så besviken är jag på att inte ha blivit omnämnd i radio.

2 kommentarer:

  1. Jodå jag är tvättäkta och inte en Fredrik Lindström-imitation. Intressant med korvkiosken!

    Den s.k. experten

    PS Länken är: http://sverigesradio.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2286050&BroadcastDate=&IsBlock=

    SvaraRadera
  2. Oj, så du hittade hit. Plötsligt känns inlägget väldigt bitskt, det var inte riktigt meningen, men man ska väl stå för vad man har skrivit och inte hålla på och redigera i efterhand.

    Jag tycker det var lite intressant med bakgrunden före och efter grädden och allt det andra, tyska och franska tårtor, men jag blev lite besviken att Annika inte nämnde korvkiosken.

    Hoppas du inte tog illa upp, och fortsätt vara så där härligt mat-entusiastisk!

    SvaraRadera