torsdag 1 juli 2010

Om Luther

Alla ni som via titeln på inlägget trodde att det nu skulle komma något klokt och mustigt inlägg om antingen Medeltids-Martin med teserna eller den för tidigt avdagatagne Martin med det extra efternamnet King á la David blir nog lite besvikna nu, men det handlar om en ny engelsk TV-serie.

Jag hade bestämt mig att titta på serien av en av de konstigaste anledningarna man kan ha. Jag såg nämligen en reklam och till min outsägliga glädje spelades en av mina absoluta favoritlåtar i bakgrunden hela den minut klippet varade, nämligen Gun med Emiliana Torrini.

(Hade jag varit en inbiten bloggare hade jag kunnat och sedemera klistrat in en länk till hennes musik på spotify direkt, men ni får jobba lite själva. Om någon kan, kan ni väl beskriva i kommentarsfältet hur jag gör?)

Jag tänkte att har man vett att välja så bra musik till reklamen måste kunna välja lika bra människor till att skriva manus, skådespela och regissera, så det är nog en bra serie. Och så rätt jag hade. Luther var riktigt bra, en serie om en polis som jagare mördare, men har det knackigt privat.

Inget nytt under solen, tänker du, men jag tycker du ska ge den en chans, torsdagar mellan nio och tio. Och, som en liten teaser för mina manliga läsare, kan jag berätta att Luthers fru spelas av Hon, den snygga från Rome. Bara en sån sak. Och under eftertexten kom den igen. Gun. Det verkar vara en återkommande avslutningslåt. Me like.

6 kommentarer:

  1. Infoga länk:
    I inläggsrutan markerar du det ord läsaren ska klicka på för att komma till den aktuella länken.
    Klicka sedan på Infoga länk (tredje symbolen ovanför inläggsrutan).
    I det nya fönster som dyker upp skriver du in adressen och klickar på OK, så är det klart!

    SvaraRadera
  2. Tråååångsynt!! Varför skulle inte vi kvinnliga läsare kunna njuta av hon den snygga från Rome? Va!?

    Vad är skönhet? Är en målning olika vacker beroende på om motivet är en man eller en kvinna och/eller på könet hos betraktaren?

    SvaraRadera
  3. @Eva:
    Jo, men vilken adress skriver man för att få en spotify-lista?

    @Skruttet:
    Alla får njuta av Indira Varma.

    SvaraRadera
  4. Trångsynt.....??? Men det är väl ändå så att "Hon" blir en teaser för de flesta män och "Han" blir en teaser för de flesta kvinnor eller.... ??

    SvaraRadera
  5. Ta det från Spotify! Leta på låten eller spellistan och högerklicka den. Välj sedan "Copy HTTP link" Markera sedan den text du vill ha som länk, precis som du gjorde med Indira Varma. Klipp in den kopierade länken och vips har du en "open spotify" länk.

    Hängde du med?

    SvaraRadera