tisdag 27 juli 2010

Om ord att bära med sig


Idag har jag hälsat på människor
som inte har så mycket frihet. 12 timmar inlåst i ett litet rum, 12 timmar inlåst i ett något större utrymme. Dag efter dag efter dag. Med människor de inte valt att leva med. Från en av dem fick jag ett vist ord som jag kommer bära med mig i livet.

Om du inte har det du älskar
får du älska det du har.

De hade det trots allt bra på sin avdelning, och de uppskattade sällskapet under vårt besök i deras värld. Och jag kände att jag uppskattade deras. Jag måste ta mig tid att besöka männen bakom de låsta dörrarna oftare.

4 kommentarer:

  1. Japp, så är det! För oss alla faktiskt, man mår så mycket bättre om man kan glädja sig åt det man har än att vara bitter för det man inte kan få.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Tänk så klokt du skriver ibland, min käre, välartade son !!

    SvaraRadera
  3. LK: Jag besöker dem för jämnan...idag en tyngre dag, men jag älskar dem. Ty Gud bor i mig och han älskar och ger mig kraft att ge det vidare...Ibland får man vara tacksam att man slipper göra allt själv. MAn lär sig mycket av varann iaf.

    SvaraRadera
  4. Hejsan. Jag håller på och skriver en bok. Och jag undrar om jag skulle kunna få använda den här bilden som omslag? :D

    SvaraRadera