lördag 23 oktober 2010

Om Buzzador. Och det andra.

Så har jag startat min första kampanj för Buzzador! Jag ska få kolla på fyra filmer alldeles gratis via Lovefilm.se! Det kan man ju inte säga nej till, eller hur?

Sen är det bara att bestämma vilka som ska bjudas in till filmkväll, Buzzador tycker nämligen att jag inte bör vara ensam utan ha trevligt sällskap i TV-soffan. Det är ju angenäma problem, vi får se vilka som nappar.

Det är skönt att vara hemma igen efter en fredag-lördag med 2x25 mil i bil och en begravning mitt i mellan. Pga av dålig sömn senaste veckorna har jag varit något av en trafikfara, men glädjande nog kom vi hem helskinnade. Det blev en del bitande i kinden och tungan för att hålla koncentrationen uppe, men det gick. Tack vare Bror som pratade skit och levererade Mullsjö Hemkokta kolor vid passande tillfällen.

Ceremonin var ljus och fin, och gick i samma stämning som farmors bortgång, om man kan säga så. Hon var klar i huvudet, hade inte någon smärta och fick säga sitt farväl till sina tre barn dagen innan. Jag sjöng och far spelade gitarr, vilket var en bra uppdelning då jag av uppenbara skäl inte längre kan spela och han av naturliga skäl (gråtmild som man blir) eventuellt kunde missat en del text.

Nu blir det en soft söndag innan nästa vecka drar igång på måndag. Somaliskalektionerna går framåt, och det är väldigt roligt, ni borde testa själva!

Habeen wanaagsan! (God kväll!)

3 kommentarer:

  1. Beklagar sorgen, men skönt att det blev en fin begravning och bortgång om man kan säga så... Kommer till Kumla till helgen men tveksamt om vi hinner ses, har en tvååring att gratulera... :)

    SvaraRadera
  2. Jag finns här hela dagen, iallafall till 19...

    SvaraRadera
  3. Imponerande Buzzning detta! Jag borde göra detsamma om Lumene ansiktscrème (du får en burk om du vill!) men det har inte riktigt tagit sig ännu.

    Grattis till filmen och överlevnaden. Vi hörs.

    SvaraRadera