söndag 31 oktober 2010

Om recept


Till min egen stora förvåning blev den gångna helgen den bästa på mycket länge. Så sent som i fredags lunch hade jag inget planerat och således inga förväntningar på veckoändan. Det enda jag kände var ett styng av skuldkänsla eftersom jag valt bort två gig med kören trots att jag inte hade något egentligt skäl därtill.

Så, vad innehåller en helg som undertecknad finner så njutbar, undrar ni? Jo, här följer ett recept, men jag kan inte lova att det funkar lika bra för någon annan än mig. Ni har säkert andra ingredienser till er perfekta weekend, men detta är mina:


1 dl ungdomssamling
2 msk melodikryss
4 dl sällskapsspel
2 st middagar med trevligt sällskap
500 g Hattrick
1 msk möblering
2 tsk Radiosporten
1 dl Gospelkör

Hoppas ni också haft det finfint, nu ska jag avsluta helgreceptet genom att tillsätta den sistnämnda musikaliska ingrediensen. Ciao!

5 kommentarer:

  1. Trevligt !! Det där nya spelet var ju riktigt roligt. Skulle vilja pröva det en gång till - det var ju ganska mycket att hålla reda på (iaf för gamla gubbar).

    SvaraRadera
  2. Åhhh...nytt spel! Lattjo!

    SvaraRadera
  3. Javisst, alla är välkomna att komma och spela här hemma!

    SvaraRadera
  4. Vad var det för spel ni spelade?
    Om ni gillar strategi brädspel kan jag varmt rekommendera Agricola.

    /Zwenzzon (Gråska IK)

    SvaraRadera