lördag 17 april 2010

Om spenderbyxorna

Familjen, idag bestående av undertecknad, en mor och en far, har varit ute och handlat. Många pengar gjorde vi åt, man skulle kunna säga att vi tog på oss spenderbyxorna. Uttrycket Ta på spenderbyxorna får 6 620 träffar på sökmotorn alla använder.

Byxor var också något som inhandlades på vår Shopping Spree. Detta uttryck får hela 3 670 000 träffar, vilket jag kanske borde komma med någon skarpsinnig reflexion kring, men det enda jag kan komma på är att det engelska språket är mer spritt och talat än svenskan, därav den stora skillnaden i antal träffar.

Vidare inhandlades en skylt som hälsar gästerna som knackar på min ytterdörr Välkommen. Den ska så småningom spikas upp istället för den vinterkrans som på slutet börjat sloka ordentligt. Därutöver blev det lite smått och gott, och en fika på Sveas. Detta är ett nöje som ej ska underskattas.

Over and out.

3 kommentarer:

  1. Låter som att du haft en angenäm lördag du också. Min har varit alldeles särdeles bra!

    SvaraRadera
  2. Först intog vi ju en superb frukost som förutom ägg, gröt, juice, mackor m.m innehöll lösande av Melodikrysset ! Viktigt, men lite för lätt även idag.... Jag köpte en ny Stetson och två par jeans och även den lille frun, Sonia, köpte en hatt att ha på kommande bröllop.....

    SvaraRadera
  3. @tvillingen:
    Gott så!
    Jag besåg vit- och blåsippor och grillade korv på eftermiddagen, det var och angenämt!

    @pelleh:
    Icke att förglömma, gott va det med Riktig frukost.

    SvaraRadera