fredag 26 februari 2010

Om kör och OS

Det är plusgrader.

Trodde knappt den dagen skulle komma.

Och då börjar vi i kören min spela in en julskiva. Det känns fel på något sätt, men det är bara att bita ihop. Det ska faktiskt bli riktigt kul att förevigas på skiva. Undrar om jag eller någon annan kommer kunna urskilja min mörka stämma i mängden. Fast det vore i så fall inte något positivt då vi strävar mot att låta som en röst, och inte många spretiga stämmor.

Dessutom går klockan mot midnatt och curlingen börjar inom kort. Skönt med en sport där vi redan på förhand vet att Sverige tar medalj. Fler sådana, det borde införas en klausul i de olympiska reglerna som innebär att svenska fjärdeplatser automatiskt byts mot medaljer istället. Maria P-H fick ännu en fjärdeplats ikväll, vår sjätte detta OS tror jag. Bra kämpat, Maria, det är bara fyra år till nästa chans.

Lag Anette Norberg, here we go!

1 kommentar:

  1. Nog går din röst att urskilja ibland. Er röst är mycket vacker. Jag tror mycket på den skivan.

    SvaraRadera