söndag 21 februari 2010

Om olika saker en lugn söndag

Mycket vatten hade runnit under broarna sedan mitt senaste blogginlägg om det inte vore så att bäcken efter vår ovanligt bistra vinter vore bottenfrusten. Dock har det nu blivit dags för ett nytt. Så vad torde ett inlägg från en rullstolsburen Rostbroder handla om en solig söndag som denna?

Om OS vars ömsom vatten (fjärdeplatser, uråkningar och mentala kollapser) ömsom vin (Vad kan man säga, Charlotte, Björn, Anja, Anna, Marcus och Johan. Och Anders, aldrig har väl en tiondeplacerad svensk varesig jublat eller tackats mer efter ett avslutat OS-lopp?) gjort oss i TV-soffan både frustrerade och lycksaliga. And more is to come, right?

Eller om snöfärden till Linköping vars like vad gäller väglaget jag hoppas att aldrig få återuppleva. Busschaufförens gentila försläppande i vägkorset vid Sköllersta måste dock nämnas och sådant "kramas-i-trafiken-uppträdande" önskar jag att fler professionella chaufförer tog efter. Tack!

Eller ska jag dryfta Storebrors käppsättande i mina nyupptagna studiers hjul. Nej, det har Skruttet redan ojats sig nog över här, det får vara. Det gör ingen gladare.

Gladare verkar också Fasching vara trots sin tragiska belägenhet, jag tycker verkligen ni som inte läst hans blogg borde gå in här och läsa, fröjdas och gråta med honom, både inläggen före och efter den artonde januari är högst läsvärda.

Sedär, det blev visst ett inlägg av lagom längd, så nu drar jag ett streck här och hoppar upp och tillverkar dagens tredje och fjärde brödlimpa, hälsobröd med russin i. Jag har städat också, vuxenpoängen fullkomligt rasar in idag.

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. "Vuxenpoäng" och "hoppa upp". Käraste nån, vilket språk ;)

    SvaraRadera
  2. Tänk att du uppmärksammade "hoppa upp", den formuleringen var bara för dig ;)

    SvaraRadera
  3. Tack för igår! Skönt att höra att ni kommit hem!

    SvaraRadera
  4. Måste du sluta kursen...ursäkta språket men WTF!

    Jag kan bli så trött på våra så kallade säkerhetssystem och detta systematiska sätt att sätta käppar i hjulet när man väl hittar något man vill göra. Stå på dig och hoppas att detta går att lösa på något sätt.

    Ett sätt måste väl vara att förklara allt för läraren hur det ligger till och be denne att avskriva dig från kursen men låta dig fortsätta ändå! De flesta föreläsningarna brukar ju vara offentliga om jag inte missminner mig(kanske inte gäller på kvällarna). Om läsandet nu inte grundar sig i att du vill ha poängen...

    Blir så trött...tänk om man kunde säga upp sig från vissa system och bygga sitt eget...det vore väl tipp topp!

    Fashings blogg är tänkvärd, läsvärd och berör!

    SvaraRadera