fredag 1 januari 2010

Om 184 dagar


31+31+30+31+30+31=184

Så många dagar tog det
innan Skruttet och jag bestämde oss för att vi vill försöka oss på konststycket att leva resten av dagarna tillsammans. Inte fysiskt tillsammans, jag misstänker att vi blir tvungna att spendera många dagar på varsitt håll här i världen (redan imorgon har jag en känsla av att hon överger mig för studier i norr, hrmpf), men i bemärkelsen att vara ett par.

Detta har vi traditionsenligt beseglat
med en varsin ring, i vänaste guld, trots avskräckande tv-program på SVT. Vi borde kolla upp om Smycka i Kumla tillhör No Dirty Gold.

Min ring är så vacker
, och jag vill visa upp den för hela världen. Sanningen att säga tog det mindre än 184 dagar, för bevisligen hade vi förberett det hela med gravering och allt. I jämställdhetens tecken var det något vi diskuterat och inget som helt och hållet låg på mig som man att ta tag i.

Så, sedan ca 15:30 idag, 10-01-01 är Skruttet och Knyttet förlovade.

Alla är mycket glada och har knorr på svansen. Sen levde de lyckliga i alla sina dagar.

9 kommentarer:

  1. Grattis! Mycket rolig nyhet!

    SvaraRadera
  2. Känns som sagt mycket gott för gamle far....

    SvaraRadera
  3. ... och för Skruttmamman och Skruttpappan som sitter hemma i Almby och hurrar! GRATTIS! Vi gläds med er!

    SvaraRadera
  4. "Jag fryser om dina händer.
    När du ler blir jag varm av dig.
    Du är glädjen som allting tänder
    och ångesten på min stig.
    Så rik är jag vorden och väger
    en värld sen jag blivit din
    -så fattig att jag inte äger
    en droppe blod som är min."

    Bo Bergman

    SvaraRadera
  5. Grattis, och allt gott till er.

    SvaraRadera
  6. Våra varmaste tankar för er alla dagar.ljusa som mer difusa !
    Kajsa och Ingemar

    SvaraRadera