tisdag 12 januari 2010

Om träning

Kommer jag att orka?

Jag träffade Lastbilschaffisen idag. Han skulle ge mig tips och råd hur jag ska bli mer självständig i vardagen. Och visst såg jag hur han gjorde, det såg så himla enkelt ut. Men hur i allsin dar ska JAG göra? Jag har inte hans rörlighet och styrka i överkropp och armar.

Och om jag så klarar två moment eller tre finns det ändå tretton till jag inte fixar. Eller trettio. Eller trehundra. Nej förresten, inte trehundra. Något har jag snappat upp på vägen. Men jag märker att det är lätt att jag tappar motivation och lust om jag tittar på helheten.

Bäst att se det lilla, en detalj i taget, och passa på att njuta när jag lägger moment efter moment under mig, och till sist kan jag göra det jag vill. För det är först och främst vilja man måste ha. Har jag den vilja som behövs för detta tids- och tålamodskrävande arbete?

Jag bodde på träningscentret ett år, säger Lastbilschaffisen.

Då gäller det att man är målmedveten och träningsvillig. Med det kanske finns andra vägar för mig. Men hur som helst måste tiden och arbetet läggas ner om jag vill komma någonstans. Och det vill jag.

2 kommentarer:

  1. Du är väl inte helt ensam heller.

    SvaraRadera
  2. Det är viljan som räknas! Och har du till och med VARIT i träningslokalen så har du ju mer än vilja:)Det är dessutom dumt att jämföra sig med någon som BOTT på träningscenter. Låter inte det nästan lite sjukt...?

    SvaraRadera