fredag 29 januari 2010

Om vinter


Vintern håller Sverige i ett envist grepp. Minusgraderna har hållit i sig sedan 17-18 december, enligt min kollega på SFI. Och inget takdropp i sikte, väderkanalen.se lovar här fortsatt kallväder i minst 10 dagar till.

Jag har sedan länge tröttnat på all snön. Visst kan det vara vackert att titta på, men som hjulbent blir allt så mycket krångligare. Jag har många gånger den senaste månaden önskat att jag kunnat trycka på en knapp och vips var jag hemma, varm, torr och nöjd. Det har tagit slut på plats att lägga all snö också. Snövallarna utanför huset har nog aldrig i min sjuåriga historia som radhusägare varit så här höga.

Ljuset är i alla fall på väg tillbaka, det märks tydligt för var dag som går. Det är redan nästan ljust när jag lämnar SFI klockan halv fem. Och nu börjar jag dessutom ett nytt schema med tre dagar då jag slutar klockan tre. Då finns det ju faktiskt ganska mycket dag kvar att ta vara på!

Och nu bär det av att hämta ett Skrutt på stationen. Livet är gott!

1 kommentar:

  1. Vi är fler som tröttnat på snön, men vackert är det !!

    SvaraRadera