lördag 13 mars 2010

Vardag

Vardag

Vaknar innan jag behöver
Gryning utanför neddragen persienn
Tänker på Dig

Nyckel i låset
Lättnad/besvikelse
Äntligen/redan?

Rutin efter rutin
Minut efter minut
Tiden försvinner bort
Vart?

Dåligt samvete för varje Borde
Blundar och vill inte se
Skyndar vidare

Lära, leda, lotsa
Människor i svenska språkets djungel
Var tog vägen vägen?
Vi är ute på en åker och åker

Olika livshistorier
Olika förutsättningar
Olika motivationsnivåer

Längtar emellanåt till säng och fläkt
Men så, kanske oväntat, glimmar det till
Ett ljus i ögonen
- Jag förstår nu!

Ännu en liten pusselbit
Som lagts i språkpusslet
Och jag hjälpte till
Kan du tänka dig?

3 kommentarer:

  1. Ja... jag kan tänka mej!!

    SvaraRadera
  2. En hel liten film flimrade fram för mina ögon vid läsningen. Vilken förmåga! Fortsätt med sån't här.

    SvaraRadera