måndag 3 augusti 2009

Om hur man övervinner en UVI


Ska man övervinna en urinvägsinfektions smärtor kan man använda sig av detta recept, vilket jag gjort under eftermiddagen och kvällen:

1. Påbörja en antibiotikakur.
2. Inhandla nödvändiga ingredienser till en räksmörgås.
3. Tänd stearinljus och sätt på en grym skiva exempelvis Me and Armini med Emiliana Torrini
4. Färdigställ ovannämnda smörgås och värm samtidigt mjölk och gör varm choklad (socker och kakao, inte oboj-pulver).
5. Avnjut det hela medan du samtalar med en god vän.
6. När skivan såsmåningom tar slut, sätt på en annan bra, t ex Jonathan Johanssons En hand i himlen.

Häromsistens tipsade jag om några filmer och tv-serier och nu är nog tiden mogen för ännu ett par tips, nu när jag känner mig skruttig blir det lite mer tid än vanligt i horizontalt läge. Jag har via storebror kommit i kontakt med mycket som är sevärt på den fronten. Två tv-serier som närmast kan betecknas skrik-sitcoms är Malcolm in the middle och It´s always sunny in Philadelphia. Stora delar av dialogen består av högljudda ordväxlingar och utskällningar.

Den förra har gått på eftermiddagen på TV4 under flera år. Karaktärerna är sådär härligt skruvade, mamma, pappa och tre bröder, bl a gör svenskättlingen Erik Per Sullivan (pojken i syretältet i Ciderhusreglerna) en hunsad lillebror.

It´s always sunny in Philadelphia
handlar om tre killar i trettoårsåldern som äger en irländsk pub och den enes syster som jobbar där som servitris. Dom fyra är ofta osams och munhuggs, och när dom inte gör det hamnar dom i The Office(det brittiska originalet)-liknande situationer där sociala, etniska eller religiösa övertramp blir riktigt roligt.

Voilá, kvällen är räddad!

3 kommentarer:

  1. Jag råkade lyssna på Torrini i morse (nåja, nær jag vaknat kl 17)och Lifesaver kom upp. Jag blir fortfarande lika mystifierad och fundersam. Kan man få tag på henne på något vis och fråga tror du? Chansa på emiliana.torrini@hotmail kanske? Jag vill veta!

    SvaraRadera
  2. Tror inte du får napp, med prova kan du ju alltid.

    SvaraRadera
  3. Snygg rækmacka!

    Den dær Maria skulle jag vilja ge en guldmedalj, och jag har inte ens træffat henne æn.

    SvaraRadera