fredag 28 augusti 2009

Om otillräcklig tillvaro

Just nu känns tillvaron otillräcklig. Jag lämnade Skruttet på en regnig perrong och nu kommer alla känslorna på EN och samma gång, som Per Gessle sjöng en gång, förtvivlan, ensamheten och saknaden tränger sig på.

I avskedspresent fick jag fyra dubbla Tom & Jerry-kex med jordnötssmör. Dessa är redan slut och med dessa mitt tålamod och min självbehärskning, jag vill ha henne tillbaka NU!! Usain Bolt och Henrik Dorsin är till föga tröst när regnet tillrar mot rutan utanför och sängen som vi i tre veckor knöat ihop oss på plötsligt känns stor och tom.

Jag kan inte ens uppbringa någon vidare entusiasm inför Hansa Rostbröds sportsligt viktigaste match i lagets sjuåriga historia. Kval till division 2. Ujujuj, skulle Hjalmar sagt. Men, när frågan är om det blir stryk med sex, sju eller åtta baljor är det svårt att frammana någon helhjärtad geist. Well, publikintäkterna blir fina och träning får grabbarna dessutom, så jag klagar inte.

Jo, lite, om Skruttet varit här hade jag säkert vunnit. Kanske. Eller?

2 kommentarer:

  1. Jag vet vad du menar med ensamhet och saknad. Just i detta nu så känns allt ovärdigt, onödigt och som att en höst utan dig blir obarmhärtig. Funderar på studieuppehåll, men det sägs ju att man inte bara ska låta känslorna styra så jag avvaktar lite. Litelite. Jag saknar dig våldsamt.

    SvaraRadera
  2. Det kommer funka, bara vi hittar en rutin blir vardagen hanterbar. Spinning, plugg, sömn och ett samtal om dagen, och vips är det jul.

    SvaraRadera