lördag 15 augusti 2009

Om korkade Kumla kommun


Jag har som jag skrivit börjat praktisera på SFI och kommunen har av någon outgrundlig anledning bestämt sig för att installera en rörelsedetektor som är kopplad till belysningen på toaletterna. Kanske bra för att spara energi, men när den sitter så högt att mina viftningar inte ger utslag nog för att ljuset ska slås på medför det vissa problem. Jag hann känna paniken och klaustrofobin komma smygande innan jag i mörkret hunnit pilla upp låset. Korkat.

Dessutom är det en nyckel till hissen som tar mig upp till våningen där jag praktiserar. Kommunen är restriktiv vad gäller utdelning/utlåning av nycklar till denna hiss, så det verkar som om jag varje gång måste be en kollega eller någon i kafeterian om hjälp för att ta mig till och från min arbetsplats. Också korkat.

Jag trivs jättebra på SFI och jag längtar efter att få gå dit på måndag, men först ska jag hämta mitt älskade Skrutt imorgon kväll i Karlskoga. Inte korkat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar