lördag 29 augusti 2009

Om ritualer


Lördag förmiddag.

Jag fick en rapport att Skruttet anlänt välbehållen och någolunda utvilad hos sin nya rumskamrat i Norr. En ritual jag och hon tyvärr måste inleda. Det dagliga telefonsamtalet. Huvva, inte se och vidröra på tre veckor. Men det får gå.

Min bästa medarbetare checkade in ett par minuter sent, men detta är inget ovanligt eller irriterande. Vi lever nämligen i samma tidszon, hon och jag, båda tidsoptimister ut i fingerspetsarna. Man borde väl ta lärdom någon gång, men det får bli sen, när jag blir vuxen.

Morgongymnastik för stela leder, sedan upp till en av de mest heliga helgritualerna, nämligen frukost till Melodikrysset i P4 med Anders Eldeman. Denna gång live från Oskarshamn, Sveriges Springfield. Det är lätt den här veckan, hela sex kryssadresser fylls i innan musiken startar. Piece of cake.

På tal cake har Skruttet lärt mig om jordnötssmörets förträfflighet. Jag är lika betagen som Brad Pitt i Meet Joe Black och använder det bruna, krämiga guldet på saltiner, digestive och Tom & Jerry-kex. Mumma!

3 kommentarer:

  1. Snygg bild!

    Känns skönt att veta att den jag vill dela ett liv med även gillar jordnötssmör.

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid gillat jordnötssmör.... men visste inte att andra i familjen gillade det?

    SvaraRadera
  3. Ni är båda välkomna att avnjuta, första burken är fortfarande inte slut och affären har fler burkar.

    SvaraRadera