torsdag 13 augusti 2009

Om sviter

Tre vitt skilda sviter kommer inom kort att brytas, en med säkerhet redan idag. De två andra angränsar varandra, fast skillnaden egentligen är stor.

Den första sviten är dagar i rad jag fått spendera med mitt älskade Skrutt. Vi är nu uppe i nio, men idag återvänder hon till Världens ände. Lyckligtvis är det bara för fyra dagar, men det blir nog så svårt ändå. Vi har avtalat om telefonförbud, men tiden kommer ändå gå ganska fort med friidrotts-VM, kräftskiva och kyrkobesök under helgen.

Den andra sviten är Hansa Rostbröds vinstsvit som är uppe i sex raka matcher. Flera ovissa drabbningar har rostbröderna vunnit men nu tar det med all sannolikhet slut mot Allvaret på söndag. Kritiken kommer hagla över spelare och tränare, men liksom spjutkastaren Magnus Arvidsson har laget en större och mer långsiktig plan som på sikt ska inbringa än större framgångar.

Den tredje sviten är Lars (som förövrigt betyder kvinnligt könsorgan på maltesiska) Lagerbäcks slutspelssvit. Ja, jag vet att chansen finns, men jag har tappat tron på det svenska fotbollslandslaget och Lasse. Jag hänger inte riktigt med i Zlatan-hajpen men tror ändå det blir ett sevärt fotbolls-VM i Sydafrika till sommaren, utan Sverige.

Tack och Hej lever ... ja, ni vet...

2 kommentarer:

  1. Vet du inte, lilla Skrutt, att sviter är till för att brytas.....

    SvaraRadera