söndag 27 december 2009

Om inspiration

Undrar när den kommer tillbaka?

Nu finns i alla fall föga.

Julen har avklarats. Den blev inte riktigt som jag tänkt mig. Eller närmare bestämt så hade jag inte tänkt på hur den skulle bli. Nu är det en nyårshelg att klara av. Kanske njuta av att fira? Man kan ju hoppas, men det bygger på att man lägger manken till och inte ballar ur.

Medarbetaren och jag pratade om detta medan julpusslet började växa fram. Att inte banga. Eller hoppa av. Eller skita i. Eller lägga ner. Eller ge upp. Eller kasta in handduken. Många synonymer finns det. Och när varenda synonym är djupt rotad i själen är det svårt att förändra.

Men nu finns äntligen starka skäl att hänga i. Hålla fast. Kämpa på. Streta emot.

Se där. Ett inlägg blev det i alla fall. Inspirationen rann till ändå. Kanske var det Damien Jurados musik. Eller något annat. Och ikväll spelkväll. Najs.

2 kommentarer:

  1. Inspirationen kommer.... det vet jag av erfarenhet!!
    Det gäller att ha tålamod och sedan försöka se möjligheterna....

    SvaraRadera
  2. Sedan så måste man inte vara inspirerad jämt. Det är helt ok att bara vara...

    SvaraRadera