fredag 11 december 2009

Om Hennes Majestät (igen)


Mitt allra första inlägg i den här bloggen skrev jag om Hennes Majestät, och i veckan har jag fått flera tecken på att det är dags att skriva ett till inlägg om Polly Polyp. Senast var det ett mycket läsvärt inlägg på Waynes blogg om katter. Även ett visst Skrutt går ju igång på en särskild sort av dem, kolla här eller här bara.

Jag börjar med att citera just Wayne:

Det gnabbas en aning mellan katt- och hundägare om vilket djur som skulle vara bäst. Kattägare menar på att en katt är så härligt självständig. Men vill man ha någon som är lömsk och opålitlig och ränner ute hela nätterna och knullar hela grannskapet så kan man lika gärna skaffa sig en flickvän

Jag vet inte riktigt om jag tycker att min katt är så vedervärdig som Wayne uttrycker i den sista meningen (bl a är hon steriliserad och utsöndrar nog inte de dofter som killkatterna går igång på), men jag blir från och till trött på henne. Hon har flera nätter varit helt i gasen på natten och klättrat omkring på datorbord och lekt med min högtalare och mina datorhjälpmedel.

Detta föranledde att hon fick åka på semester till min mor och far över natten mellan fredag och lördag. Och jag måste erkänna att det bara var skönt att vara utan henne. Är jag en hemsk kattägare nu? Nu återstår bara att se hur denna natt blir, för hon är tillbaka hemma och har redan ryckt ut USB-sladden så jag inte har något ljud.

Vissa säger kanske att jag måste ägna mer tid åt att stimulera henne på dagen så att hon är trött på natten. Jag får testa det i så fall, för sova måste jag göra ibland. Och jag ska försöka. Nu.

3 kommentarer:

  1. Har två katter, en som nu är åtta månader och stor som ett hus, en Maine coon, han håller sig lugn på nätterna men har nåt race för sig sent på kvällarna då han far som ett torrt skinn och ställer till oreda. Han är billig då, mycket billig. Men söt.

    SvaraRadera
  2. Jag lydde min ömma moders råd och stängde dörren över natten, vilket var en formidabe succé, några krafs efter en kvart eller så, det var allt, sen nöjde hon sig och jag sov.

    SvaraRadera
  3. Se där, morsor vet vad de talar om. Önskar att mina barn läste det här!!!!

    SvaraRadera