tisdag 22 december 2009

Om På Spåret

Jag var något i otakt i fredags kväll då jag tittade på föregående veckas avsnitt av På Spåret på SVT Play. Det berodde på att jag under den hektiska v.50 hade föga tid till tv-tittande, som jag berättat om tidigare.

Alltnog, detta gjorde att jag hade senaste upplagan kvar och jag beslöt att avnjuta detta idag. I kategorin stora skor att fylla för efterträdare kan man i sanning jämföra Ingvar Oldsbergs och Björn Hellbergs skor med ett par av Ian Thorpes (För er utan idrottsintresse kan jag informera att Ian Thorpe är en framgångsrik australiensisk simmare med typ 54 i skostorlek). Svårare att efterträda har väl bara varit Arne Weise på julafton.

Herrarna Luuk och Lindström gör dock ett mycket bra jobb såhär långt, i alla fall enligt min uppfattning. Lagom göteborgs-småroligt och informativt och personkemin dem emellan är det inget fel på.

Detta tredje program var det Filip och Fredrik samt Göran och Vanna Rosenberg som tävlade. Och så Knyttet, förstås. Jag går inte hela vägen och skriver upp poäng på papper, men försöker ändå klura ut resmål och frågor innan de tävlande på TV.

Idag hade jag en sån där bra omgång, jag slog båda paret flera gånger, både på destinationerna Bordeaux och Trelleborg, och frågor om allt från Nya Zeelands rugbylandslag, surfing och fransk geografi var jag snäppet bättre än deltagarna. Det värmde i vinterkylan.

Nu lyssnar jag på Sufjan Stevens och börjar bli trött. Imorgon kommer Skruttet. Over and out.

2 kommentarer: