lördag 4 juli 2009

Om att argumentera med Hennes Majestät

04:00

Återigen står det bevisat. Jag är blott en underlägsen tjänare och hyresgäst hos Hennes Nåd. Jag har egentligen ingenting att säga till om utan är helt och hållet utlämnad åter Hennes minsta nyck.

I natt, som så ofta, smygstartade Hon argumentationen innan jag ens var medveten om att den hade inletts. Som vanligt var jag insnärjd i spindelns stora Nät, som omsluter hela jorden.

När jag alltför sent slitit mig ur Nätets klistriga trådar och ska slå mig till ro för natten börjar den mer högljudda delen av Hennes resonemang. Det hjälper inte hur jag bönar eller ber, beordrar eller ryter, Hon får ändå sista ordet. I natt tar det 25 minuter innan jag kapitulerar inför hennes envishet och tillfredsställer Hennes befallning. Hon får gå ut.

Ingenting kan jag göra. Hämnden blir att inte släppa in henne trots att det regnar.

Så är jag ensam då, med min smärta, regndroppet och Kate Nash som undrar:

Why are you being a dickhead for, stop being a dickhead!”

Vad i allsindar har jag gjort dig, kan jag inte låta bli att tänka.

Och det enda jag önskar är att jag ska få blunda och vips är det morgon och Skruttet knackar på dörren och allt blir så där rosenrött som i sagorna igen .

Bara sex timmar kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar