måndag 6 juli 2009

Om klichéer

"Tiden går fortare när man har roligt".

Jag har inlett en empirisk studie på detta ämne och jag kan, såhär halvvägs, rapportera att mina undersökningar verkar bekräfta talesättets sanningshalt. Dom 17 dagarna av "Ha roligt" har formligen flugit fram men kommer direkt följas av 10 inte fullt så roliga. Jag återkommer när studien är fullbordad.

"Det är när du slutar leta du hittar Någon"

Jag har hört detta så många gånger, och funnit föga tröst i orden. Men när jag blev bjuden till Dalarna i midsommarhelgen hade jag ingen tanke på dylika ting, och ändå ingår jag nu sedan sex dagar den lyckliga skara som legitimt kan lägga huvudet på sned mot närmsta pessimistiska singel och käckt uttala dessa ord.

"[gundedialekt] Ingenting är omöjligt! [/gundedialekt]"

Jag reste idag 37 mil långt in i djupaste Dalarna för att laga ett fel på min bil. Jag kom hem med tre fel åtgärdade. Tack Mats!

Ps. Hennes Nåd har börjat kvällens argumentation genom att två gånger lägga sig mitt över tangentbord och skärm i högljudd protest. Jaja, sånt är livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar