söndag 26 juli 2009

Om beröring (och sport)

15:24

Idag rullade jag till min kyrka klockan 10 på sedvanlig gudstjänst. Sedvanlig i den bemärkelsen att det hålls gudstjänst klockan 10 varje söndag, inte i den bemärkelsen att jag går varje söndag. Men idag hade jag hört av Far att det var en predikant som var värd att lyssna till, och det var det också. Predikanten G utgick från Matt 17:1-8 och nyckelversen var följande:

Matt 17:7

Jesus gick fram och rörde vid dem och sade: "Stig upp och var inte rädda."

Att beröra och bli berörd. Själsligen och fysiskt. Att våga trösta och uppmuntra och kunna ta emot tröst och uppmuntran. En sund och klok livsinställning som jag härmed uppmuntrar varje eventuell läsare att fundera kring.

Nog kan jag tycka att jag får för lite fysisk beröring av en certain someone, men det kommer vi ta igen såsmåningom, och den själsliga beröringen kan vara (och är) stark trots långa geografiska avstånd.

Alberto Contador vinner Tour de France (kommentatorerna Vacchi och Adamson gör cykel-tittandet till en njutning) och Hansa Rostbröd kan tydligen bara vinna med Skruttet i supporterskaran, 4-0 idag och allt är frid och fröjd i sportvärlden.

Over and out.

2 kommentarer:

  1. En av de eventuella læsarna lovar eventuellt att fundera kring ovanstående, detta i stående ovationer till Hansa Rostbrød som tycks nærma sig landslagsform. Inte læge att revidera 4-årsplanen,satsa stort och vinna VM?

    Jag saknar dina hænder.

    SvaraRadera
  2. Eventuellt vinna allsvenskan isåfall :)

    SvaraRadera