onsdag 22 juli 2009

Om nygammal vänskap

17:30

Två dagar i rad har jag träffat vänner
som jag lärt känna för över 10 år sedan, M och E igår och K idag. Alla tre har det gemensamt att jag under många år inte haft någon kontakt över huvud taget med dom. M och E lärde jag känna under min tid i scouterna och K gick jag i parallellklass med på högstadiet.

Det är fantastiskt att det kan kännas på precis samma sätt nu som då att vara med varandra trots att så mycket vatten runnit under bron. Det tyder på att vänskapen vi grundade på 90-talet är starkare och djupare rotad än dom ytliga bekantskaper jag skaffat under åren efter.

Jag måste citera mitt Skrutt som sin egen lilla del av internet skrev sålunda:

Det visar sig att jag har såna där Vänner, som man ju hör talas om.

Jag också, tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar