torsdag 30 juli 2009

Om att få brev

15.49

Idag fick jag brev.

Jaja, tänker du, jag har alltid ett par, tre brev i min inkorg när jag sätter på datorn. Men nu var det inte denna typ av brev jag fick idag, utan den sortens brev som mellanlandar i brevlådan utanför huset. Och vilket brev sedan. Det mesta av innehållet håller jag för mig själv men något lite fick min medarbetare M läsa, och det fick henne att brista ut i gråt inför ordens vackra innebörd.

Tänk att man glömmer hur roligt det är att få den typen av brev. När det begav sig på 90-talet, innan epost, sms och msn hade jag en del korrespondenser, i efterdyningarna av scout- eller tonårsläger, men nu är det väldigt långt mellan tillfällena då brevlådan innehåller något annat än räkningar eller reklam.

Ansträngningen att verkligen sätta sig ner, skriva, klistra igen, frankera och leta upp närmsta brevlåda blir så mycket mer uppskattad av mottagaren nu i 2000-talet då man så mycket enklare kan kommunicera på något av ovan nämnda sätt.

Jag uppmanar härmed varje eventuell läsare att skriva fler brev med penna och papper, och överraska nära och kära med nyheter, omsorg och kärlek!

1 kommentar:

  1. Jag fick oxå brev förra vecka. Jag håller helt med dig, det är en speciell känsla. Jag log länge!

    SvaraRadera