fredag 17 juli 2009

Pros and Cons

Jag har varit i Stockholm med Skruttet och tänkte såhär i efterhand redovisa några sätt på vilka man kan bli särbehandlad som hjulbent.

Nackdelar:
När jag satt och väntade på mitt älskade Skrutt på Skavsta blev jag pååkt sex gånger av väskor med små hjul som många av resenärerna har. Fyra gånger stöttes jag till av en fot eller ett ben. Ingen gång sa någon ett ord till ursäkt.
Dessutom är 134 cm ganska kort när man ska hitta Skrutt i folksamlingar.

Moderna Muséets hiss är låst när inte muséet är öppet för allmänheten. Stockholms Jazzfestival är tydligen inte skäl nog att öppna den.

Fördelar:
Jag och Skruttet blev insläppta en alternativ ingång en kvart innan konserten började, och vi fick välja plats på första raden. Vi slog oss ner endast fem meter från nyfunna idolen Theresa Andersson. Och vilken konsert, sen´!

Ledsagare (läs Skrutt) går in gratis på nämnda festival.

1 kommentar:

  1. Konserten var sannerligen magisk. Hoppas du har lika bra flyt till nästa - U2!!

    SvaraRadera