onsdag 8 juli 2009

Tre tips till en regnig dag

22:03

Jag inledde min dag med att titta på filmen Juno (för vilken gång i ordningen vet jag inte, men jag börjar kunna replikerna lite för bra). Ellen Page gör en oförglömlig rolltolkning av en 16-årig tjej som blir med barn och filmen handlar sedan om hur hon väljer att lösa den uppkomna situationen. Barnets biologiska pappa, spelad av Michael Cera, och dom blivande adoptivföräldrarna (Jason Bateman och Jennifer Garner) är också mycket bra, se den! Diablo Cody fick också en välförtjänt Oscar för Bästa Manus. Jag lånar en replik från henne och riktar mig till Skruttet:

My heart beats faster every time I see you. You´re golden!

Senare idag åkte jag till IKEA och kunde då inte sluta tänka på Fight Club där Edward Norton jobbar stenhårt på att skapa det perfekta IKEA-hemmet, för att sedan se sin lägenhet sprängas i bitar av en (medveten??) gasläcka. Skruvad, men bra film, se den också!

Den tredje amerikanska film- och tv-referensen hittade jag i ett vardagsrum i Almby. Jag har blivit gräsänkling efter alldeles för kort tid tillsammans med mitt Skrutt, och för att lindra ensamheten bestämde jag träff med hennes lillasyster. Vi hade fantastiskt trevligt och jag liknade min situation med en viss Ross Geller i Vänner. Köp en box, vetja´. Jag tror det Rachel som tröstar honom ute i hallen när Emily är på väg tillbaka till England (Fritt ur minnet :)

She´s been spending the night looking through pictures of you in Monicas photoalbums. You don´t do that if you´re only in it for two weeks.

Jag bortser från resten med fel namn vid altaret bla, bla, bla, utan konstaterar bara att jag inte bara fått en flickvän, jag har fått en hel familj.

Och så några sportresultat:
Sepps FF - Hansa Rostbröd 2-5
Gräsmattan FC - NGOIF 2-1

1 kommentar:

  1. Grattis till segern! Hejja Hansa Rostbröd!

    Ska hålla tummarna på söndag, tajmingen kan bli svår dock, jag vet fortfarande inte om vi ligger en timme före eller efter i det här landet. Trots att du sa. Den äldre genarationen pekar, dit går jag. De säger vakna, då vaknar jag. De sover och då borde jag också sova, men det gör jag inte.

    SvaraRadera