söndag 19 juli 2009

Om att sakna trenne favoriter

22:07

Jag har tre sorger just nu.

Den första och största är att mitt Skrutt är landsförvisat till Världens Ände och kommer inte tillbaka förrän om en knapp månad. Tiden känns oändligt lång, men som tur är har jag några ljusglimtar på vägen att fokusera på för att göra väntan något kortare.

Min Polly har inte kommit in för kvällen. Hon försvann under eftermiddagen, och då vädret är ruggigt trodde jag hon skulle vara nöjd med en liten sväng, men hon har inte visat sig. Jag har ju den andra Polly, men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig.

Till sist slog jag alldeles nyss sönder min favoritmugg som jag alltid använder när jag dricker te. Den är rund, blå och vacker, men numera också öronlös, vilket är mig till stort förtret. Tre delar har örat spruckit i, och jag har svårt att tro att den går att rädda.

2 kommentarer:

  1. (1) Ett ækta Skrutt kommer Alltid tillbaka.
    (2) Polly 2 borde inte vara førvisat till vardagsrummet, hur ska hon kunna trøsta dig dærifrån?
    (3) Det finns en grøn mugg som också ær rund och vacker tills vidare. Jag ska hålla utkik efter din nya favoritmugg, det ær ju inte mer æn rætt att du får den av mig.

    // Ditt Skrutt, klockan 05:30 på vakt

    SvaraRadera
  2. PS. Stackars Polly 1, hon borde inte slarva omkring sådær. Hoppas hon inte råkat på en ilsksint igelkott. DS.

    SvaraRadera