tisdag 7 juli 2009

Singing for your life

15:29

Idag åkte jag förbi en trafikolycka. På långt håll funderade jag på att vända och ta en alternativ rutt, men jag chansade på att jag skulle komma förbi.

Det stod två ambulanser, två polisbilar och en brandbil mitt i vägen.
På vänster sida hade en mindre, vit bil kört rakt in i en lyktstolpe.
Det måste ha varit en rejäl kollision då bilen bara var mos, och lyktstolpen hade fått en ny, skev vinkel. Som tur är såg jag ingen människa, men det garanterar ju inte att alla klarade sig.

Tankarna for till gårdagen då jag körde min bil 37 mil i ett tillstånd som närmast kan beskrivas som halvsömn efter tre nätter i rad av mindre än tre timmars sömn och därtill ett konstant bombardemang av intryck och känslor. Jag får tacka Bill Withers igen, för att man inte kunde somna samtidigt som man sjöng med i hans sköna låtar.

Jag, som brukar titta på SYTYCD (behöver du inte googla förkortningen är du nog lika fast i programmet som jag ;) vet att dansarna ibland uppmanas att "Dance for your life". Månne har jag ovetandes "been Singing for my life" igår eftermiddag. Tanken är svindlande.

Intressant fakta:
Slår man upp Nassau får man veta att det är en stad i Tyskland, grundad 915 e kr. Inte mindre än 19 andra träffar på sökningen är direkt eller indirekt döpt efter detta ställe, bl a Bahamas´ huvudstad.
Wikipedia är bra, om man är ordförande i Intresseklubben...

1 kommentar:

  1. Våga inte göra om det där! Du är högst förbjuden att ens riskera att köra av vägen och det vet du!

    SvaraRadera