torsdag 5 november 2009

Om återuppståndelse (men till vad?)

Hjulbent har återuppstått. Idéerna är fortfarande inte många, eller goda, men på allmän begäran får jag väl försöka knåpa ihop något. Tyvärr kommer det nog bli ännu ett gnälligt inlägg. Jag bara varnar.

Denna vecka har varit ett stort mörker. Flera tappra försök att på ett psykiskt plan rycka upp mig har brutits ner efter en alldeles för kort tid då det fysiska på alla sätt bestämt sig för att jävlas med mig. Och dessutom har ju vädret slutligen slagit om till november-blåst-snö-blask.

På andra plan har det ju varit positiva tongångar, men det har inte lyckats slå igenom riktigt. Skruttet har till exempel skaffat ett eget territorium inom den gyllene triangeln, vilket kommer göra underverk för kvalitén på hennes studier. I alla fall är det ett eget bord att bre ut sig på utan att behöva plocka ihop efter någon timme som hon längtat efter under tiden hos Herr Katalan. Grattis, mitt älskade Skrutt!

Jag har också fått besked att jag hastigt och lustigt genom mitt livs första, hyfsat fasta arbete har fördubblat min egen inkomst. Visserligen under en begränsad tid, men ändå. Således får killarna och tjejerna på SFI stå ut med en rullstolsburen lärarassistent åtminstone 12 månader till. Grattis mig!

Ändå känns det bara som att jag vill ligga i min säng och inte göra ett jota. Samtidigt som jag vet att min värk inte blir bättre av det heller. Snart kommer Knyttpappan och jag ska ägna några timmar tillsammans, och jag slipper tycka synd om mig själv, utan kolla på film istället. Det kanske är bra.

7 kommentarer:

  1. Vi skulle kollat på "A little trip to heaven". Men Knyttefar var försenad pga av att han varit behjälplig när lillebror Martin skulle byta till vinterdäck. Så det blev lite peptalk och fika i stället. Vi tar "trip to heaven" en annan gång.
    Det är bara att bryta ihop och komma igen - som han sa skidåkaren.....

    SvaraRadera
  2. Vem har sagt att man måste vara pigg och glad för jämnan! Det är nog många av oss som så här års borrar ner oss och riktar in oss på att hålla ut till det närmar sig jul eller till det börjar bli lite ljusare! Några av oss flyr t.o.m. landet! Skruttmamman

    SvaraRadera
  3. @pelleh:
    Finns filmen kvar här eller tog du den?
    Jo, bryta ihop och komma igen.

    @Skruttmamman:
    Hoppas ni får det bra där utomlands, det är ni värda!

    SvaraRadera
  4. Jag har filmen här hemma....

    SvaraRadera
  5. Jag älskar dig!
    Bra att du inte gett upp skrivandet för gott. Känns det jobbigt så skyll på mig - det var ju jag som förförde dig in i bloggträsket!

    SvaraRadera
  6. Förresten - du skulle se mina tre kvadratmeter som jag roar mig att sprida ut mina pappershögar över! Och mer kommer det bli för jag har just upptäckt att hålslagaren är en av de grejer som fortfarande är kidnappade på gammal adress :(

    SvaraRadera
  7. Du får ta och skaffa internet så du kan skicka mig bilder på din nya lya.

    SvaraRadera