tisdag 17 november 2009

Om sprutan

Vaccin eller inte?

Jag har varit säker på att jag inte ska ta sprutan, men under de senaste veckorna har jag vacklat lite i min beslutsamhet.

Ett starkt skäl att ta den är ju att 7000+ människor i världen har dött av denna influensa, medan endast ett fåtal rapporteras ha dött av vaccinet.

Ett annat är att man trots att man själv inte får några vidare symptom kan smitta någon annan som av olika anledningar in kan ta vaccinet och som kan bli jättesjuk.

Jag har några veckor på mig att bestämma mig. Jag vet att det är en-på-miljonen, men jag vill inte få samma biverkning som denna tjej.

3 kommentarer:

  1. Ta den. Tadetadentaden! Spanska sjukan dödade mellan 50 och 100 miljoner människor.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Spanska_sjukan

    Tycker att det vore dåligt om du blev sjuk.

    SvaraRadera
  2. Jag har bestämt mig. Den 28:e november smäller det! Eller sticker...

    SvaraRadera
  3. Håller med Elin. TA DEN !!!

    SvaraRadera