lördag 28 november 2009

Om julstämning

Igår plockade jag fram julstjärnan och adventsljusstaken till tonerna av en skiva med julmusik. Till detta drack jag glögg och åt pepparkakor. Idag har jag varit på julmarknad i min kyrka, och allt var som vanligt. Som det ska. Med mig hem fick jag en krans att hänga på dörren, en hemvävd duk, en julgrupp med hyacinter, hemmagjorda ljus och godis.

Och ikväll ska jag på adventsmys hos goda vänner som jag inte träffat på länge. Julen kommer på bred front och nu är den välkommen. Hoppas bara jag hinner njuta av den här tiden, det är ju så mycket som ska göras. Men ikväll får jag bara vara i julstämningen. Det ska bli fint.

3 kommentarer:

  1. Låter ju(v)ligt !!

    SvaraRadera
  2. Vi har oxå adventssyämning här med glögg i glasen och ljus på bordet och vår fina stjärna -den som ite så många har !
    Kajsa och Ingemar

    SvaraRadera
  3. Vi har oxå tänt vår likadana stjärna.....

    SvaraRadera