fredag 6 november 2009

Om saker som gör mig glad

Jag hörde den vackra sången Vincero på radion i bilen på vägen hem från jobbet. Jag vet inte vem som sjöng, men jag kom direkt att tänka på Paul Potts, den timide mobiltelefonförsäljaren som sjunger juryn av stolen i Britain´s Got Talent. Han vann ju hela tävlingen sedan. Jag blir alltid så glad när jag ser det klippet, och också detta klipp, med the runner up från den tävlingen samma år. Vilket underbart vibrato!

En annan sak som gör mig glad är när Skruttet berättar att hon har en bra dag. Det är verkligen rätt åt henne. Då blir livet lite lättare även för mig, fast 700 km skiljer oss åt.

En tredje sak som lyst upp höstmörkret är att Storchen helt out of the blue sms:ade och ville leka med mig. Det är kul när folk hör av sig och vill hänga. Det har blivit allt för lite av den varan på sistone. Men nuså!

Sist men inte minst blir jag glad när jag känner att jag behärskar ett musikstycke utantill. Stycket jag lagt till i min repertoar är basstämman på O, Magnum Mysterium med musik av Morten Lauridsen. Man kan njuta av musiken och lyssna på de andra stämmorna när man inte behöver ha ögonen på notbladet hela tiden. Och stycket är verkligen vackert, eller hur?

6 kommentarer:

  1. Ja det känns alltid gott när någon vill leka med en....önskar er trvlig lekstund! Maria

    SvaraRadera
  2. Tänkte leka lite med dej i morron eftermiddag, lite fika eller nåt ?

    SvaraRadera
  3. O, Magnum Mysterium var makalöst bra, även om jag inte kan sortera ut basstämman bara sådär. Gärna fler länkar till sånt!

    SvaraRadera
  4. Önskar jag fick va med och leka. På mitt dagsprogram står mest "torka bajs". Lördagens kvällsprogram: "tvättstugan". Livet känns bra, men inte fantastiskt just idag.

    Storchen - varför får han heta så??

    SvaraRadera
  5. @Maria:
    Vi får nog jättetrevligt, han och jag.

    @pelleh:
    Ni är välkomna kl 16.

    @Fasching:
    Ja, visst är den! Jag bloggar mer körsång inom kort.

    @Skruttet:
    Kämpa vidare!
    Storchen vet jag faktiskt inte var det kommer ifrån, jag ska fråga honom ikväll.

    SvaraRadera
  6. Roligt att du skriver igen efter uppehållet! När jag följde en av dina länkar hittade jag Andrew Johnston som sjöng Pie Jesu. Lyssna på den!

    SvaraRadera