fredag 20 november 2009

Om Faschings besök

17:40

Att ha
Fasching på besök har varit en mycket trevlig upplevelse. Sedan han anlände i mejlboxen har vi gjort mycket roligt tillsammans, bland annat introducerade jag honom till ett av mina favoritbrädspel, Carcassonne. Vi spelade flera omgångar igår kväll och det första partiet tog jag en storslam, men detta förklarades bort med att - Det är lite mycket att hålla reda på så här i början.

Andra partiet blev jämnare även om jag vann, men Fasching vann det tredje ganska stort. Då tyckte jag det var dax att sluta, medan jag ändå låg på plus. Jag erbjöd te och mackor till kvällsmat, och det togs väl emot, men när min gäst fick reda på att jag inte hade en droppe alkohol i huset blev han något brydd och lovade att åtgärda saken under fredagen då jag var på jobbet.

Och mycket riktigt, när jag kom hem idag hade han varit på Systemet, men han berättade att han även hunnit bese Kumlas viktigaste sevärdheter, nämligen Kumlasjön, ICA Maxi, skomuséet och sist men inte minst fängelset. Han hade plingat på för att om möjligt få göra ett litet studiebesök men fått blankt nej. När jag berättade att jag var innanför murarna då och då med en besöksgrupp blev han väldigt avundsjuk.

Återstår att se vad kvällen har att ge, och i vilket skick Skruttet finner oss när hon kommer imorgon vid halv-tio-snåret. Jag, som aldrig varit riktigt full eller fått uppleva en rejäl baksmälla, är lite orolig för hur det ska gå om vi ska konsumera innehållet i alla flaskor som Fasching kom hemdragandes med. Jag vet liksom inte var min gräns går.

Well, well, om jag överlever och minns något kanske jag rapporterar om våra bravader här på bloggen. Over and out.

2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med, det har varit riktigt trevligt. Även om jag måste erkänna att jag fuskade i sista partiet av Carcassonne. Fast jag berättar inte hur.

    Och ja, ikväll kommer du att bli både full och bakfull. Men på ett angenämnt sätt, eftersom vi enbart dricker kvalitetsalkohol. Bakfylla på Alsace Grand Cru, Vintage Port och ett par flarror Tignanello är klart mer uthärdligt än om den orsakats av en chardonnay från Moldavien följt av floder med hemkört och lingondricka. Believe you me.

    Och Skruttet tröttnar nog på sin bok efter några timmar i bussen och börjar väl tuta på ett par folköl, så hon är nog i fas när hon väl dyker upp. Så don't worry.

    Men det blir inga jippon imorgon bitti va? Sova till elva i alla fall?

    SvaraRadera
  2. Det blir en lugn dag, ska du se...
    Hon och jag har inte setts på tre veckor så du får nog ta en promenad i höstsolen framåt lunch, det är väl ok, eller?

    SvaraRadera