onsdag 18 november 2009

Om Fasching i inkorgen

17:38

Jag får lite då och då humoristiska ebrev i min inbox från den bästa medarbetaren, som hon i sin tur vidarebefordrat från andra. Det kan vara mer eller mindre roliga historier, bilder på djur som somnat i olika mysiga eller konstiga ställningar eller dylikt. Ni känner säkert igen typen.

I brist på tid har jag inte öppnat dessa brev på ett tag, så döm om min förvåning när jag hittade Fasching i min inkorg! Att han var ute och reste ibland visste jag ju i och för sig, men inte trodde jag att det var mellan inboxar på internet. Detta var ordalydelsen i brevet:

Himlen har sänt dig
en ängel i en box.......


(åsså en massa enter för att man inte ska se direkt som jag inte orkar trycka)


Himlen ville inte ha honom, så de sände honom till mig.
Jag vill i allafall inte ha honom, så jag sänder honom till dig!

Reglerna är enkla: Du kan sända honom vidare, men INTE tillbaks!

---

Jag tänker i alla fall behålla honom, så det så!

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Suveränt! Och tack för att jag fick stanna. Jag har åkt runt bland en massa otacksamma jävlar rätt länge nu, så det känns väldigt skönt att äntligen komma hem.

    Vad blir det till frukost?

    SvaraRadera
  2. Men hallå, så där kan du ju inte göra heller. Ska jag behöva traska hem till din inbox varje gång jag vill håna Fasching? Nä skicka hem honom genast är du snäll.

    SvaraRadera
  3. @Fasching:
    Det finns möjlighet till mannagryns- eller havregrynsgröt, te eller kaffe, kokt ägg och mackor med leverpastej, kaviar eller ost.

    Tack för att du hyfsade till den viktiga bloggstatistiken för dagen genom din länk!

    Ni kan jämföra biceps också, du och Skruttet!

    @tvillingen:
    När man fått hem en sådan hunk släpper man ALDRIG taget. Tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Hunk? Pratar vi om samma Fasching? Pfff, hunk va?
    Skicka hem honom säger jag eller gör åtminstone en kopia!

    SvaraRadera
  5. Gör en kopia ja...eller inte...med tanke på Faschings senaste inlägg så tar jag tillbaka allt jag sagt. Behåll honom och skona världen.

    SvaraRadera