torsdag 15 oktober 2009

Om nationaliteter och taxiresor.

Jag har kommit på att jag är ganska internationell. En vanligt torsdag som den här har jag mött människor från Holland, Thailand, Polen, Kurdistan, Serbien, Somalia, Etiopien, Rumänien, Bosnien, Tyskland, Filippinerna, Irak och Afganistan. Och några från Sverige också. Hur många nationaliteter kommer du upp idag?

Ändå hann jag både träna och dessutom på hemvägen sitta och förbanna Transam som planerar färdtjänst och sjukresor i Örebro län under min sightseeing-tur genom södra Närke. En resa som i vanliga fall tar tolv minuter tog drygt fyrtio.

Pros: Jag fick se ett höststrålande Sannahed och Rala och passera ett farthinder á la Kjelle Bergqvist i Bästa Sommaren.
Con: Jag kom för sent till jobbet.

Hmmm, jag tror jag så här i retrospekt inte har så mycket att gnälla på, the Pros uppväger ju helt klart the Cons.

1 kommentar:

  1. Jag är inte riktigt där men jag kan säga, men den kommande helgen kommer jag troligen träffa folk från(en helt vanlig dag ska förtydligas): Afganistan, Iran, Irak, Palestina, Somalia, Marocko, Chile, Bosnien och Sverige. Om jag inte stöter på någon oväntad förstås...

    SvaraRadera