torsdag 22 oktober 2009

Om veckans övningar

18:14

Dagens blogginlägg blir ett axplock från veckan som gått i ett Knytts liv. Händelser eller företeelser som undertecknad av olika anledningar finner viktiga och intressanta. Återstår bara att se om någon annan tycker detsamma.

Jag har börjat skriva i en T3:a
, vilket är en blankett jag som timanställd i Kumla kommun måste fylla i och lämna in om jag ska få betalt för mitt jobb. T3:or är förvisso frekvent förekommande i mitt hushålle (Som Lotta på Bråkmakargatan sa) men den stora skillnaden är att det den här gången i kolumnen Arbetstagare står mitt namn. Det är dryga åtta år sedan jag senast lämnade in en sådan, så det är verkligen på tiden att jag bidrar lite ekonomiskt till samhället.

Jag har räknat ut att Rostbröderna kommer träna sina färdigheter på Försvar i runda slängar femton veckor till så runt sportlovet kommer fokus läggas på Speluppbyggnad. Efter ett antal säsonger med denna regim är det sedan Kortpassningsträning på agendan. Detta är säkerligen helt ointressant och obegripligt för alla utom de ca 915 000 som spelar internetfotbollmanagerspelet Hattrick, och dessutom är det ju på svenska, vilket begränsar antalet till ungefär 26 000. Och det är ju ändå ganska många.

Till sist måste jag erkänna att jag brutit ett löfte. Jag har på treveckorsbasis ett par gånger förnyat ett löfte om att inte använda min trimmer som jag gjort med jämna mellanrum under minst fem års tid. Billigare frisörsalong finns inte i världen, särskilt som jag fått det berättat för mig att en klippning nuförtiin kostar över 300kr.

Men, i veckan svek jag alltså löftet då jag tyckte håret var för långt och oregerligt och nu är det välansat och snyggt igen. Jag hoppas Skruttet, som jag avlagt löftet inför, kan förlåta detta ohyggliga tilltag; Olovlig trimmeranvändning på eget huvud.

3 kommentarer:

  1. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till T3:an och jobbet! Fressten....Jag har, å andra sidan, inte klippt mej på flera år...... Har du nytta av det?

    SvaraRadera
  3. Well, a man skatte do what a man skatte do. Och det ÄR fint.

    SvaraRadera