fredag 16 oktober 2009

Om regn, rusk och ruggighet

Jag pallar inte regnhösten. Sol-kallt-och-hög-klar-luft-hösten går alldeles utmärkt i jämförelse. Idag slog mig dessutom den nedslående tanken att det under sisådär tre månader kommer vara mörkt ute när jag kommer hem från jobbet.

Vad ska man ta sig till för att skaka av sig den ruggiga jag-vill-bara-ligga-i-sängen-känslan? Jag försökte genom att kolla på Business Time med Flight of the Conchords, men det får mig bara att vilja ligga kvar och kolla på mer.

Fläkten blåser värme i mitt ansikte och det är svårt, så svårt att stänga av den för att komma upp och igång igen. Det är en av anledningarna till att jag har problem att passa tider under vinterhalvåret. Just nu rinner tiden ut för mitt fredagsengagemang. Men, fläkt eller ej känns det egentligen inte så inspirerade att åka då det inte har dykt upp så många andra på fredagkvällarna hittills. Det är segt att sitta ensam. Men kanske tonight is the night, fullt hus och hallaballoo hela natten lång...

Och blir det inställt har jag hört att det vankas blåbärspaj hos Knitta och Knutte. Kanske jag skulle ta en sväng dit.

3 kommentarer:

  1. Mörkt om tre månader!? Jag har haft cykellyse när jag åkt hem från skolan flera gånger den här veckan. Men så är det också en och annan mil emellan oss :(
    Jag skulle gärna ha fredagsmyst med dig. Om 13 dar så...

    SvaraRadera
  2. Flight of the Concords var väldigt kul att se!! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Det är en mycket rolig tv-serie också.

    SvaraRadera