tisdag 20 oktober 2009

Om planering

16.41

Jag vill börja med att varna
alla eventuella läsare att detta är ett av inläggen där det kan tyckas att I´m sounding like a broken record. Men det är nog mitt sätt att bearbeta ämnet. Jag tvingar ingen att läsa.

Min vecka 43 är fullbokad. I alla fall i betydelsen jag lägger i ordet. Andra orkar mycket mer och de imponeras jag av, men jag tror att denna vecka kommer bli på gränsen för vad jag pallar med. Hoppas det inte kommer till att jag slänger Svensk Damtidning och spyr. Problemet är när det går ut över medarbetarna, och jag vet det ju så väl. Hurdan jag blir och beter mig under stress och tidspress. Jag gillar inte det Knyttet. Man kunde ju tycka att man borde lärt sig efter åtta år. Menmen, gamla hundar, osv.

Paradoxalt nog är det dessa veckor jag samtidigt strävar mot, det ska vara små anteckningar på varje dag i min VarDags Kalender för att jag ska vara riktigt nöjd. Helst flera. Det tar tid att ta till sig det Suziluz insåg för länge sedan. Och Pastorskan som verkar så lovande talade ju om samma sak för bara två dagar sedan. Det är bra att ha folk omkring sig som påminner.

Jaha, så var det dax igen. Up, up and away! Men nu har jag i alla fall gott om tid.

2 kommentarer:

  1. Orup å Uggla ... vad är du inställd på för våglängd egentligen?

    SvaraRadera
  2. Den härliga årgången 1989, allt var bättre då, jag var åtta år, hela livet låg framför med glimrande möjligheter. Men Nu är också bra, förstås.

    SvaraRadera