onsdag 9 september 2009

A day in the life

00:15

Förmiddagsfika.
Doughnuts, kaffe och gott samtal. Förra medarbetaren har vandrat de 100 metrarna tvärs över gatan till radhuset. Den lilla är bedårande, fyra månader och flörtar redan som aldrig förr. Det blir drygt fadersarbete att hålla friarna stången om sisådär femton år.

Datasystemet på SFI utbytt. Medförande trötta, sorgsna blickar från elever som inte kan logga in, trots att dom följt instruktionerna till punkt och pricka. Var det värt det?
Asch, om någon vecka är det nog ordning på torpet. Korrigering, skofabriken.

Lite tveksam är jag över Sveriges insats mot Malta. Kan vi inte spela bättre har vi egentligen inget i Sydafrika att göra. Men, som någon sa, sex poäng på två matcher var ju vad vi skulle ha. Jaja.

Polly spydde på golvet nyss. Undrar vad hon ätit, när hon hulkade lät det som om det skulle varit en hel havsörn. Hoppas inte. I och för sig är det inte jag som måste plocka upp efter henne, men ändå.

Efter två gånger Seinfeld och en gång 2 1/2 Men ger jag mig för ikväll. Söderling börjar förlora mot Federer klockan 02.30. Orkar inte vara vaken.

3 kommentarer:

  1. Är också mycket tveksam till Sveriges insats i matchen mot Malta. Nu får de bekänna färg i mötet med Danmark. Tar de poäng (helst 3) så har de i alla fall en given plats.
    ... ska det vara nödvändigt att titta på TV halva nätterna eg....?

    SvaraRadera
  2. Nej, verkligen inte, det bara blev så. Det ska bli bättre med det. Svårt att slappna av när man har ont bara.

    SvaraRadera
  3. Jag saknar dig så.

    Jag tror att hon har ätit en ko.

    SvaraRadera