lördag 5 september 2009

Om ordning och reda

15:45

Lördagen har traditionsenligt inletts med att jag tillbringade en timme tillsammans med Anders Eldeman och hans musikaliska lek för hela familjen. Enligt min beräkning fick jag till det mesta. Lösningen skickade jag som vanligt in via datorn utan någon vidare förhoppning om vinst. Det är visst fler än jag som gör detsamma, så chansen att vinna en klocka eller ett musiklexikon är nog minimala.

Sedan har jag plockat och plockat bland högarna, det blev visst en del kvar sist. Nu är dock faktiskt högarna (för tillfället) borta och dessutom är det dammtorkat, dammsuget och torkat på golven i radhuset. Ujujuj, va duktig man kan vara. Dessutom slängde jag ihop en lagom utsökt köttfärsröra med svamp, lök och morötter. Massor av curry, salt och peppar tillsatte jag och som sagt, lagom blev det. Och tre matlådor.

Det känns som om det är ordning och reda i radhuset. Undrar hur länge det varar?

Måste bara säga att det just nu inte finns något bättre musikaliskt än Högsta taket, högsta våningen med Jonathan Johansson från skivan En hand i himlen. När gitarren kommer in en bit in i första versen är jag i himlen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar