onsdag 30 september 2009

Om att återkomma

14:48

Idag var jag tillfälligt tillbaka på min gamla arbetsplats. Det kändes hemtamt att åter köra samma väg som man rattat fyra dagar i veckan under nästan ett helt läsår. Vissa saker hade dock ändrats, asfalten vid järnvägsöverfarten hade bättrats på så att min löjligt låga hastighet över spåren var helt onödig. Däremot var vägen uppgrävd på ett nytt ställe så att jag fick panikbromsa för att inte stötdämparna skulle gå åt. Det händer saker på tre månader.

Väl framme ställde jag bilen på min vanliga, improviserade parkeringsplats och rullade in genom entrén. Ojdå, plattorna hade visst lagts om så att rullstolar enklare kunde ta sig in. Fyra år för sent, skulle man kunna tycka. Men ändå bra.

Jobbet gick som det brukar, vi var väl varken bu eller bä, det kändes ganska beigt (bäscht? Det där med stavning...). Åhörarna verkade i allafall nöjda och det är ju trots allt viktigast. Om de går ut i världen med en något förändrad/förbättrad syn på människor med funktionsnedsättningar har vi ändå uppnått någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar