tisdag 1 september 2009

Om en kupong (och inredning)

00:17


Jag hittade ett oöppnat kuvert från ICA
när jag var duktig och sorterade pappershögar igår. Det är liksom dax när dom hotar att ramla ner från det bord eller den bänk dom är placerade på om t ex en katt skulle spankulera förbi.

En lösning är ju i och för sig att bara vräka ner alla papper på golvet allt eftersom dom kommer, och det skulle ha vissa fördelar:
* Lägenheten som är ganska mörk skulle få både färggladare och ljusare golvytor, då post oftare är i ljust papper.
* Dammet skulle inte synas lika väl som på ett homogent färgat golv.

Dock överväger nog argumenten för ordning och reda, bl a vissa kronofogdesproblem (fråga Skruttet om dylika ting) som lätt skulle kunna uppstå vid sådan posthantering. Kan också bli tråkigt att manövrera rullstolen på sådant underlag.

Nåväl, innehållet i kuvertet var en 5% rabattkupong att använda vid sk veckohandling. Som (tills för två månader sedan, wee, grattis Oss!) ensamstående man i 20-årsåldern har det inte blivit särdeles många veckohandlingar genom åren. Men nu tusan.

Off we went, och jag lyckades fylla tre tygpåsar (Ja, mamma, som väluppfostrad son tar jag med tygpåsar hemifrån) med ditt och datt, och notan landade på 758 riksdaler. Alltså ungefär 37,90 kr tillbaka till mig. Nästan en kebab med bröd på bästa kebabstället i småstaden.

Om det nu inte vore så att rabattkupongen var två dagar för gammal.

Nu är jag trött.

2 kommentarer:

  1. Dagens ekonomitips: Ge blod! Renderar ca 40 spänn om man inte har gulsot.

    Tack för länken! Skönt att äntligen bli kändis på grund av kronofogdinteraktioner, det är det jag alltid längtat efter...

    SvaraRadera
  2. Jo, om jag inte medicinerat så mycket hade ju det varit ett alternativ...

    SvaraRadera