måndag 28 september 2009

Om ett överraskande ögonlock


Min kropp har ännu en gång överraskat mig
med ett nytt, konstigt beteende. Denna gång är det inte som oftast den förlamade delen av kroppen som spelar mig spratt (eller spatt) utan mitt högra ögonlock. Det har ryckt i det från och till hela dagen. Mycket irriterande, och det slutar inte trots att jag gnuggar. Jag tycker inte jag varit överdrivet trött eller nervös heller, undrar vad det beror på?

Jag har inte varit i närheten av en spegel när det har hållit på, men jag föreställer mig att jag ser ut ungefär som Scrat från Ice Age just innan geisern får utbrott eller när det nu är hans ögonlock rycker.

Jag googlade efter just det Youtube-klippet med Scrat men hittade det inte, men väl detta.

I'll looked like this squirrel in Ice Age with his twitching eyes!

Jag är i alla fall inte ensam, även i Kuala Lumpur finns det ryckiga ögonlock.

3 kommentarer:

  1. Tänkte bara berätta att jag hade nån period för ett par år sen när det ryckte i ögonlocket ibland. Det gick över. Oroa dig inte, det låter inte som cancer säger jourhavande med.kand ;)
    // puss

    SvaraRadera
  2. Vissa ögonlocksryck går aldrig över.... De återkommer varje gång man ser något vackert!!
    Har ni inte fattat det??

    SvaraRadera
  3. @Skruttet:
    Ok, skönt att höra, inga ryck idag för övrigt.
    @pelleh:
    Men Skruttet är ju långt borta, ju? Iofs sitter fotot med den sugande blicken ovanför tv:n, ibland blir jag indragen och fastnar...

    SvaraRadera