torsdag 24 september 2009

Om dagen idag

Morgon igen. Några minuters snooze innan jag tar mig an ännu en dag.

Träning med tanterna. Kroppen signalerar svårtolkat missnöje.

Åter hemåt för kontroll av möjliga fysiska problem som kan orsaka ruggigheten.

Konstaterar via uteslutningsmetod. Trött på att behöva krångla.

Mot arbetet. Fortsatt seg i kropp och själ.

Kylig vind skapar böljor i det långa, ännu gröna gräset.

Jag tänker att - Sådär ser det nog ut i Rohan.

Dålig elevuppslutning. Ansvarig hemförlovar undertecknad, - Du ser trött ut, åk hem du.

Stannar till hos moderskapet.

Äpple på altanen. Nerikes Allehandas frågelek.

Solen smeker ansiktet. Enstaka moln som skyndar över himlen.

Det känns som mars eller tidig april.

Rull hemåt i hopp om att kroppen ska komma igång.

Hemsysslor som medarbetarna förbjudits att göra sköts av moderskapet.

Fint blir det både här och där.

Snart iväg att traggla körstämmor med basbröderna.

Kan bli trevligt, om bara tabletterna vill börja verka.

4 kommentarer:

  1. Hej, nu har jag - Skruttets plastmoster - hittat till din blogg. Min fikastund på förmiddagen förgylldes, när du plötsligt dök upp i studenttidningens annons. Önskar dig en fin dag! Mari

    SvaraRadera
  2. @mari:
    Say what?
    @skruttet:
    eller hur!

    SvaraRadera
  3. Jag sparar den tills vi ses. (Det var en helsida!) Mari

    SvaraRadera