fredag 25 september 2009

Ögonblicksbilder från 2008 och 2009

Visst är det lätt att glömma vad man gjort när åren springer på, men inte trodde jag att det skulle gå så fort att förtränga dessa fem händelser.

Jag har visst varit VD för en smörgåsbarskedja som behandlat en av sina franchisetagare i Stockholm på ett otillbörligt sätt i juni förra året.

2008-06-02

... Sandys vd Magnus Hermansson slår ifrån sig anklagelser om bedrägligt beteende. ...

Mitt i denna turbulens hann jag ändå häva mig ner till västkusten och ställa mig på en fotbollsplan i Lysekil fem dagar senare, och skötte mig tydligen rätt bra:

2008-06-07

Lyse FF - Tanums IF 3-0 (1-0)

... Två andra lagdelar som också skötte sej utmärkt idag var forward duon Magnus Hermansson och Mirzad Neziraj som hela tiden oroade. ...

I november samma år hade jag skiftat spår och blivit en framgångsrik föreläsare. Undrar när och var jag skaffade mig den långa och gedigna säljarerfarenheten?

2008-11-10

Måndagen den 10 november kommer Magnus Hermansson hit och föreläser för våra samhällselever om personlig försäljning. Magnus är verksamhetschef på Technet Business School, där han utbildar säljare åt Koneokedjan. Han har en lång och gedigen erfarenhet som säljare och kommer att ge eleverna många bra tips på hur de lyckas med sin försäljning.

Att jag varit med i TV har jag verkligen inga minnen av, och än mindre av att jag därefter fått recensera golfbanor i en småländsk tidning. "Magen" förresten, vad kan jag ha gjort för få anta ett dylikt epitet?

2009-05-05

Magnus "Magen" Hermansson, känd från TV3:s "Ensam mamma söker", presenterar och recenserar golfbanor i VäxjöNytt.

I augusti var det visst sport igen, men denna gång var det innebandy som gällde, ända in i kaklet. Ja, jag säger då det.

2009-08-04

... Det går inte att ta miste på det faktum att Magnus Hermansson brinner för innebandyn. ...

Och så får jag reda på i mitt eget kommentarsfält att jag i dagarna är med i studenttidningens annons.

Och jag som tycker jag inte gör så mycket, tack Google för att du fräschar upp mitt minne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar