torsdag 17 september 2009

Om mammas nya kille


11:22

Jag kan börja med att lugna eventuellt oroliga läsare, rubriken hänvisar inte till Knyttmammans förändrade relationsstatus. Hon är fortfarande efter sisådär 34 år lyckligt gift med Knyttpappan. Det handlar istället om P3:s så kallade humorprogram med detta namn.

Jag tränar alltsedan min skada i Landstingets lokaler av ohejdad vana, av ekonomiska skäl och mest kanske på grund av tillgänglighet och utbud av anpassade träningsredskap.

Nåväl, en negativ sak med detta är att P4 är förhärskande i högtalarna i träningslokalen. Det är svårt att pumpa ut det där sista när Bosse Jardler eller Arne Holmberg diskuterar heta ämnen som den nyligen införda åldersgränsen på Red Bull och Burn på Pressbyrån och Seven Eleven.

Men, nu till det verkliga Närke-gnället. Ungefär vid klockan 11:10 varje tisdag har det lokala programmet Boulevard lämnat plats på ett program som heter Mammas nya Kille. Detta är den värsta radiounderhållning jag hört någonsin, och jag förstår inte hur någon kan uppskatta programmet. Det går ut på att två män sitter och samtalar, en intervjuare och en gäst. Intervjuaren är the straght guy, medan gästerna har olika norrländska dialekter och mest bara sitter och svär. Totalt obegripligt. Är jag själv i lokalen stänger jag av skiten. Och detta har Sverige av idag med bred marginal utsett till P3:s bästa humorprogram någonsin.

Börjar jag bli gammal och oförstående inför det sena 00-talets nya humoristiska genier? Sorgligt.

2 kommentarer:

  1. Jag fick en smärre chock innan jag läste undertexten....
    Hann tänka:"Är det något som jag borde känna till?"

    SvaraRadera